مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 10:322022-08-03سياسي

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی پاسخ می دهد: اگر نشد نماز شب بخوانیم، چه کنیم؟


فردی از امام صادق(ع) پرسید که اگر من نتوانم 11 رکعت نماز شب را بخوانم چه کنم؟ ایشان پاسخ دادند فردایش و در روز آن را قضا کن.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی سخنران مذهبی در مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم مسجد حضرت امیر (ع) اظهار داشت: در شب گذشته اعلام کردم که براساس روایتی از امام صادق (ع) کسی که نماز شب نخواند از ایشان نیست و یا براساس روایت پیامبر (ص) کسی که نماز شب را سبک بشمارد در زمره دوست داران اهل بیت نیست، بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت و بسیاری بعد از جلسه از من سؤالاتی داشتند.

یک سؤال بسیار مطرح شد که اگر شرایط خواندن نماز شب به هر دلیلی را نداشتیم چه کنیم؟ مثلاً من صبح زود از خواب بیدار می شوم و اگر بخشی از شب را به نماز بگذرانیم از کار باز می مانم.

اگر در شب، نماز شب نخواندیم، چه کار کنیم؟ وی افزود: فردی همین سؤال را از امام صادق (ع) پرسید که اگر من نتوانم 11 رکعت نماز شب را بخوانم چه کنم؟ ایشان پاسخ دادند فردایش و در روز آن را قضا کن.

تنها امر مستحبی که قضا دارد همین نماز شب است.

اگر نشد 11 رکعت را در روز قضا بخوانم چه کنم؟ امام پاسخ داد: سه رکعت یعنی دو رکعت شفع و یک رکعت وتر را در شب به عنوان قضا بخوان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی پاسخ می دهد: اگر نشد نماز شب بخوانیم، چه کنیم؟

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی پاسخ می دهد: اگر نشد نماز شب بخوانیم، چه کنیم؟